2008/02/01

ونشتاق للبوح احيانا

كانوا يقولون ان فى الدموع دواء
لان فيها نوع من انوع البوح
الفضفضة
ساعات بنكون محتاجين ان حد يسمعنا
ممكن مش هيعرف يحل المشكلة
بس محتاجين بس اننا نفضفض
لما كنت صغير كانت ماما تخدنى
فى حضنها وابدأ احكى اللى
حصل طول اليوم
محمد ضربنى يا ماما
انا عاوز اكل ملوخية
ممكن تحكيلى قصة يا ماما قبل النوم
هو ليه يا ماما ماجدة جلدها ابيض
وانا جلدى اسمر
ماما كانت تضحك
كنت بفضفض معاها
مشكلة الاباء والامهات انهم
بهتموا باولادهم وهما صغيرين بس
لما يكبروا بيهملوهم
مش عارف ليه
من الحاجات الى تعبانى جامد
انى بفكر كتير
فى الناس الى بحبهم
اززااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااى
اسعدهم
ازاى هتكون حياتهم معاى
فى بنتى وانا بلعب معاها
وهى ركبانى حماروانا سعيد
فى المستقبل ازاى هيكون
هكون رجل اعمال كبير
ولا رجل عادى زى كل الناس
هل حقق كل الاحلام
ولا جزء من الاحلام
ساعات بحس ان اللحظات الجميلة
فى حياتنا مش كتير
ساعات معدودة
يمكن عشان نشتاق ديما للاخرة
يمكن
وانا صغير لما كنت بمسك الجيتار
بتاعى
فاكرة الجيتار
كنت بحلم
بحلم
بحلم
بحلم
كان الجيتار بعزف الحان حزينة
ده الا لسه فاكره من الالحان
لما كنت بتفرج على محمد الفاتح
كنت ببكى جامد
مع انى مكنتش فاهم حاجة
بالذات مع اغنية المقدمة
هل تخبرنى يا استاذى كم للفاتح
من امجاد
كان الفاتح نجم الدنيا
ينشر فيها
كل رشاد
بس
انا دلوقتى مستريح
عشان فضفضت
احمد


No comments: